2014/05/13

PKS mityba. Laiko taupymo patarimai


Vardan savo sveikatos, grožio ir galimybės pastoti natūraliai, regis, padarytume viską. Tačiau kai kalba pakrypsta apie nemažus ir ilgalaikius gyvensenos, mitybos ir netgi galvosenos pokyčius netrunkame susigalvoti priežasčių ir pasiteisinimų kodėl vienas ar kitas principas mums netinka.

Priežastis ar pasiteisinimas?

Pati atradau PKS mitybą ne taip jau seniai, pakeičiau mitybos įpročius prieš gerus 3 mėnesius ir galiu patikinti, kad per šį trumpa laiką jau išsivysto įpročiai ir galvą sukti tenka vis rečiau. Prieš tai esu išmėginusi ne vieną dietą, vengti kai kurių produktų, bet visuomet atsirasdavo priežasčių nesilaikyti savo susikurtų taisyklių ir pasiteisinimų, kad tai tiesiog ne man. Štai keletas populiariausių:

Esu labai užsiėmusi moteris, tad tiesiog negaliu sau leisti nuolatos planuoti ir galvoti apie maistą. -
bene populiariausias pasiteisinimas, kuris iš esmės sako, kad "esu pernelyg užsiėmusi kitais dalykais, kad galvočiau apie savo sveikatą". Dėl pernelyg didelio užimtumo neretai maitinamės bet kaip, bet kada ir bet kuo. O kai nuvargęs organizmas duoda apie save žinoti, neretai jau būna šaukštai po pietų.
Tas tiesa, kad užsibrėžus keisti mitybą laiko prireiks, bet tik pradžioje - kol tai taps įpročiu.
 
Tikrai neturiu laiko gaminti atskirų patiekalų sau ir vyrui. - O ir nereikia! Nebent Jūsų vyras kas dieną vakarienei pageidauja skrudintų bulvyčių, cepelinų su spirgais ir karkos. Bet turbūt tokio maisto kas dieną negaminate, šiaip ar taip neturėtumete. Sveikesnė mityba ir vyrui tikrai nepakenks, o jei maisto bus pagaminta ir skaniai jis greičiausiai net nepastebės didelio skirtumo. Na, o kartais galite pasmaguriauti ir drauge, jei vis dar norėsis. Priklauso nuo šeimos mitybos įpročių, bet ilgainiui tikrai atrasite patiekalų, kurie tiks ir patiks abiems, svarbu taip pat paaiškinti vyrui kodėl tai darote ir paprašyti jo palaikymo bent pirmuosius kelis mėnesius. Vyrui sunkiau prisitaikyti tuomet, kai mėginate savo organizmą valgydamos vien salotas: žalias lapas pusryčiams, salotos pietums ir dar truputi salotų vakarienei. PKS mityba to nesiūlo, anaiptol siūloma vartoti baltymų su kiekvienu valgymu, tad sėkmingai galite kepti vištą, troškinti balandėlius ir lepintis žuvimi ir t.t. (daugiau apie PKS mitybą čia)
 
Dirbu visa darbo dieną ir ilgiau. Kada, po galais, man valgyti kas 3 valandas. - Šį "argumentą" nuginkluojantis žodelis yra PLANAVIMAS. Pusryčiams, pietums ir vakarienei reikia skirti daugiau ar mažiau laiko, o užkanžiai tarp maisto gali tebūti sauja riešutų, vaisius ar stiklinė sulčių. Juk laiko pasidaryti puodelį kavos atrandate, net ir užimtą dieną.
Aš užkandžiavimo klausimą sprendžiu labai paprastai - darbo stalčiuje turiu dėželę riešutų ir jei kurią dieną neįsidedu vaisiaus ar kito užkandžio kartu su arbata suvalgau saują riešutų. Deželėje riešutai nesuminkštėja ir gali išsilaikyti tikrai ilgai. Deželėse ir termosuose aš nešuosi ir pietus, ir užkandžių, net ir vakarienę, jei žinau, kad grįšiu vėlai. Prisipažinsiu, būtų sudėtinga gaminti maistą kiekvienam valgmui, tad dažniausiai mano pietūs būna tai, kas liko po vakarienės. Bet svarbiausia yra planuoti maistą jei ne savaitę, tai bent kelias dienas į priekį, o savaitgalį ar laisvesnį vakarą galite atlikti nemažai paruošiamųjų darbų.
 
Kaip sutaupyti laiko virtuvėje:
 
- salotas ir kitas daržoves nuplaukite ir laikykite šaldytuve sandariame maišelyje ar deželėje su gabalėliu popierinio rankšluosčio. Jos išliks traškios, o jūs sutaupysite laiko gamindama; KAi kuria daržoves galite net susismulkinti.
 
- gaminkite daugiau "vieno puodo" patiekalų; Įvairios sriubos ir troškiniai yra puikus būdas sutaupyti ir laiko, ir pinigų! Gaminkite daugiau, o likusį troškinį galite laikyti šaldytuve ar net šaldiklyje, ir, be abejo, neštis su savimi pietums; Aš juos be galo mėgstu dar ir dėl to, kad tenka plauti kur kas mažiau indų :)
 
- transformuokite maistą; Atsimenu, mokyklos valgykloje jei vieną dieną būdavo patiekiamos virtos bulvės su karbonadu, tai sekančią - kotletai su bulvių koše, o dar kitą - žemaičių blynai. Iš tiesų tai puikus būdas sutaupyti ir neišmesti maisto, dabar pati panašiai darau. Jei vakarienei iškepiau vištą - kitą dieną valgysiu salotas su vištiena arba daržovių ir vištienos troškinį, jei kepiau žuvį - sumuštinis su žuvimi arba žuvienė, garintų daržovių likutį sunaudosiu kepdama omletą, tuno salotų likutį ar virtą kiaušinį su žalumynais galima transformuoti į užtepėles ir t.t. ir pan. Atminkite, kuo paprastesnis pirmasis patiekalas, tuo daugiau galimų transformacijų.
 
- virkite didesnius kiekius vėlesniam naudojimui; Jei gaminate patiekalą iš pupelių, lešių, laukinių ryžių, avinžirnių ir pan. išvirkite dvigubą porciją. Jei aš verdu avinžirnius troškiniui dalį jų atsidedu ir savaitės eigoje susimalu pvz humusą, jei gaminu lešių troškinį, dalį virtų lešių sunaudoju vėliau salotoms ar lešių sriubai su kariu. Barščiams niekuomet neverdu 2 burokų, verdu iš karto bent 6! Pasigaminu vienu kartu ir marinuotų burokelių salotų, kurios net ne šaldytuve išsilaiko itin ilgai. Aš mėgstu pasigaminti įvairių daržovių mišrainių į stiklainius, tokių, kurias paprastai marinuodavom žiemai - tai tiesiog super patogus ir greitas maistas bet kurią dieną.
 
- šaldykite produktų kombinacijas; Jei nemėgstate šaldytų parduotuvinių daržovių, galite pačios užsišaldyti savo skonio mišinių glotnučiams, sriuboms ar troškiniams. Mano didysis atradimas buvo šaldytas bananas! Puikiai tinka gaivinantiems glotnučiams, o ir sezono metu pirktiems bananams pajuoduoti neleidžiu.
 
- turėkite atsarginį planą; Net jei turite susiplanavusios maisto meniu visai savaitei visko gali nutikti, kad tiesiog nesuspėsite kažko pagaminti. Tam turėkite atsarginį planą, kad jei, pavyzdžiui, vakarienę valgėte ne namie turėtumete ką valgyti pietums. Aš tokiais atvejais iš vakaro užsipilu grikių,išsiverdu kiaušinį arba sukombinuoju kokias nors salotas.
 
Sprendimas vietoj pasiteisinimo
 
Užuot ieškojusios priežasčių ir pasiteisinimų, ieškokite išeičių ir sprendimo būdų! Aš savo jau radau, ir mielai dalinuosi.
 
Iš namų kas dieną išeinu su dežute maisto, kartais net dviem. Žiemos metu puikus pagalbininkas yra termosinis puodelis, kuris , patikėkite, tinka ne vien kavai, bet labia sėkmingai jame galima išbriniti įvaires košes.
 
7.00 Pusryčiauju aš važiuodama į darbą, nes kelione automobiliu trunka beveik valandą. Kas rytą susiplaku po glotnutį, ir lėtai jį siurbčioju iš vienkartinio plastikinio puodelio su storu šiaudeliu.
 
9.30 - 10.00 val. Paprastai suvalgau kokį nors vaisių, nes stengiuosi vaisius valgyti tik pirmoje dienos pusėje, tad naudojuosi proga. Geriu žolelių arbatas.
 
13.00 Atsineštiniai pietūs. Pietus, žinoma, galima valgyti ir aplink esančiose kavinese, tačiau aš renkuosi namuose gamintą maistą tiek taupumo sumetimais, tiek dėl to, kad gerokai pabosta valgyti tas pačias salotas.
 
16.00 Sauja riešutų ar koks nors kitas lengvas užkandis.
 
19.30 Vakarienė namuose. Kai jau turiu susiplanavusi, ką gaminsiu, tai jokių sunkumų nesudaro grįžus namuo paruošti vakarienę ir susipakuoti maistą sekančiai dienai. Susiplovusi indus ir susitvarkius savo mažyte virtuvėlę stengiuosi dar ir masažini lanką pasukti bent 10 -15 min.
 
Žinoma, ne visada viskas vyksta pagal planą. Tris kartus per savaite po darbo lekiu į kursus , tad tenka vietoj 16.00 valandos užkandžio valgyti vakarienę, tad nešuosi dar vieną papildomą dėželę.
 
Galbūt kam atrodys nepatogu vaikščioti su savo maisto dežutėmis, bet iš tiesų tai tik įpratimo klausimas. Galima rasti labai patogių termosinių indų būtent vienai porcijai, kai kurie jų iš tiesų patraukliai atrodo. Jei darbe neturite atskiros virtuvėlės ar valgomojo ir nėra galimybės maisto pasišildyti, tuomet teks pasukti galvą, kokį maistą galima valgyti ir šaltą, bet ir tai išsprendžiama. Svarbiausia nusiteikimas, pasiryžimas ir motyvacija. Viskas įmanoma, tad linkiu atrasti savo išeitį. O jei jau atradote, neslėpkite, pasidalinkite savo mažom gudrybėmis gandralizdyje :)

3 komentarai:

  1. Mane jau seniai domina natūralus šeimos planavimas, todėl buvo itin aktuali informacija apie tai, ką reikėtų valgyti. O įvairius troškinius ir sriubas aš irgi mėgstu daryti, nes tikrai lieka daug mažiau indų plovimui.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Anonimiškas19/10/17

    "Pasigaminu vienu kartu ir marinuotų burokelių salotų, kurios net ne šaldytuve išsilaiko itin ilgai. Aš mėgstu pasigaminti įvairių daržovių mišrainių į stiklainius, tokių, kurias paprastai marinuodavom žiemai - tai tiesiog super patogus ir greitas maistas bet kurią dieną." - Gal pasidalintumėte receptais? Nebūtinai miligramų tikslumu, bent principu, kaip priversti daržoves ilgiau išsilaikyt?

    AtsakytiPanaikinti
  3. New Diet Taps into Revolutionary Plan to Help Dieters LOSE 12-23 Pounds in Just 21 Days!

    AtsakytiPanaikinti